יעץ בעבר לפת"ח: וויליאם שאבאס התפטר מתפקידו

    דוד לזר No Comments on יעץ בעבר לפת"ח: וויליאם שאבאס התפטר מתפקידו
    13:53
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on בשידור חי: הרבנית משטפנשט עשתה הפרשת חלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    את פרופ' וויליאם שאבאס בוודאי אתם זוכרים. שאבאס מונה ליו"ר הוועדה לחקר אירועי מבצע צוק איתן – של האו"ם, והוא נודע במיוחד בייחסו הבוטה לישראל.

    הבוקר (שלישי) הודיע שאבאס כי הוא מתפטר מתפקידו באופן מיידי, כשהוא מנמק את ההחלטה המפתיעה בהאשמותיה של ישראל כי הוא מוטה, זאת על רקע עיסוקו בעבר כיועץ לארגון הפת"ח.

    כזכור, שאבאס מונה על ידי ראש מועצת האו"ם לזכויות אדם לעמוד בראש ועדת הבדיקה במטרה לחקור טענות לפיהן ביצעו ישראל וחמאס פשעי מלחמה במהלך מבצע 'צוק איתן'. ישראל התנגדה לעומד בראש הוועדה ובאשר על כן היא לא שיתפה פעולה עם החקירה.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרק הבוקר בעקבות התפטרותו של שאבאס כי "אחרי התפטרותו של יו״ר הוועדה שהיה מוטה נגד ישראל, צריך עכשיו לגנוז את פרסום הדו״ח שנכתב ביוזמת מועצת זכויות האדם של האו״ם שהיא גוף אנטי ישראלי שהוכיח בהחלטותיו כי אין בינו ובין זכויות אדם דבר".

    נתניהו הוסיף כי "זאת אותה מועצה שרק בשנת 2014 קיבלה יותר החלטות נגד ישראל מאשר נגד איראן, סוריה וצפון קוריאה ביחד".

    לדבריו "חמאס, ארגוני הטרור הנוספים ומשטרי הטרור שמסביבנו הם אלה שצריכים להיחקר ולא ישראל שפעלה גם בקיץ האחרון בהתאם לדין הבינלאומי כשהגנה על עצמה מפני פושעי המלחמה של חמאס שהשתמשו בתושבי עזה כמגן אנושי כדי לירות על אזרחי ישראל. ישראל תמשיך להגן על עצמה מול הטרור המכוון נגדה בכל הגזרות".



    0 תגובות